• Vedecká show

• 26. 11. 2019
        • V pondelok 25.11.2019 k nám do školy zavítala putovná výstava fyzikálnych a chemických pokusov, pod názvom

„FYZIKÁLNA A CHEMICKÁ SHOW“.

Dopoludnie nám spríjemnili množstvom pokusov, vďaka ktorým si mladší aj starší žiaci odniesli množstvo vedomostí a hlavne radosť a úsmev na tvári 😊. Ešte raz ďakujeme.

• Šaliansky Maťko - Školské kolo

Kolo: Školské kolo

• Škola spolužitia

• 25. 11. 2019
        • Redakcia časopisu Rebrík rozbehla v prvom polroku školského roku 2019/2020 projekt Škola spolužitia. Projekt je zameraný na spoznanie seba, svojich daností – a ľudí v okolí (spolužiakov) – objavovanie ich darov, dobrých vlastností – a prijatie každého takého, akým je. Cieľom projektu, ktorý je realizovaný s finančnou podporou Ministerstva spravodlivosti SR,  je predchádzať všetkým formám diskriminácie prostredníctvom tvorivej práce s deťmi základných škôl  a tak preventívne pôsobiť proti ich neskoršej radikalizácii.

V utorok 19. novembra 2019 sme pracovníka z redakcie Rebríka privítali aj v našej  škole. V rámci tohto projektu mal s tretiakmi a štvrtákmi workshop, počas ktorého  spoznávali seba i svojich spolužiakov a objavovali svoje dary a dobré vlastnosti.

Každé dieťa malo možnosť hľadať dobro v sebe aj v spolužiakoch. Zároveň sa každý o sebe dozvedel, čo pekné na ňom vidia kamaráti, možno i to, čo si sám človek neuvedomuje. Deti si do lupienku z kvetu napísali to, čo si na sebe najviac cenia. Z jednotlivých lupienkov spoločne vytvarovali kvet. Symbolika kvetu a lupienkov pripomína každému dieťaťu, že je súčasťou spoločnosti aj napriek odlišnostiam od iných ľudí.

• Medové raňajky

• 22. 11. 2019
        • V piatok – 15.11.2019 - sa v škole uskutočnili  MEDOVÉ RAŇAJKY –  aktivita zameraná  na podporu zdravého stravovania detí. Počas prvej – desiatovej – prestávky dostali deti do tried  chlebík, ktorý im pani učiteľky natreli voňavým, sladkým a zdravým medom priamo z Liptova. Všetci si chutné maškrtenie pochvaľovali a v mnohých triedach med doslova zmizol z fľaše. Druháci si o mede rozprávali aj na výtvarnej výchove a pri tejto príležitosti si vyrobili  krásne včeličky.

• 11. 11. 2019
        • V piatok – 15.11.2019 - sa v škole uskutoční 4. ročník aktivity zameranej na podporu zdravého stravovania detí pod názvom MEDOVÉ RAŇAJKY.

Prosíme, aby ste v tento deň nedávali svojim deťom desiatu, pretože v škole dostanú chlebík s domácim medom.( bez masla, pretože u niektorých deti sa vyskytuje laktózová intolerancia)

Med sponzorsky dodá naša kolegyňa p.u. Nádašdyová s manželom.

• Oznam o riaditeľskom voľne

• 6. 11. 2019
        • Dňa 20. 11. 2019 sa uskutoční celoslovenské testovanie žiakov 5. ročníka ZŠ pod názvom Testovanie 5 - 2019.

Z uvedeného dôvodu riaditeľka ZŠ Apoštola Pavla v Liptovskom Mikuláši v súlade so zákonom 245/2008 Z. z. (podľa § 150 ods. 5) poskytuje žiakom 6. a 7. ročníka z organizačných a technických dôvodov na deň 20. 11. 2019 (streda) riaditeľské voľno.

Odhlášku obedov na tento deň škola zabezpečila.

• Požehnanie ružencov

• 5. 11. 2019
        • V piatok 18. októbra sme sa pripojili k celosvetovej modlitbovej iniciatíve Milión detí sa modlí ruženec za pokoj a jednotu. Všetky dopredu zaregistrované deti dostali do rodiny ruženec z olivového dreva, vyrobený rodinami z Betlehema, za ktoré sme sa modlili. Je to spôsob ich vďaky za naše modlitby a tiež most budovania jednoty, pretože ruženec nám zostane a určite bude slúžiť k modlitbe aj počas roka. Tieto vzácne ružence dňa 29.10.2019, počas veľkej prestávky, požehnal pán kaplán Milan Lupták. Veríme, že modlitba ruženca v našich rodinách prinesie požehnanie, pokoj a vzájomnú lásku.

• Návšteva divadelného predstavenia - Banská Bystrica

• 28. 10. 2019
        • Vo štvrtok 24.10.2019 žiaci 1. stupňa našej školy navštívili mesto Banská Bystrica a Divadlo na Rázcestí. Videli  bábkové predstavenie – Princezná na hrášku, ktoré bolo zábavné i poučné. Keďže mali dostatok času a slniečko krásne svietilo, prešli sa kultúrnym centrom a pozreli si pamiatky Banskej Bystrice.

• Jablkové hody

• V týždni od 22.do 25.10. sa uskutočnili v našej škole Jablkové hody ako pripomenutie Svetového dňa výživy a Dňa pôvodnej odrody jabĺk. Počas veľkej prestávky predávali v týchto dňoch ôsmaci, deviataci a piataci za symbolickú cenu 50 centov dobroty z jabĺk, ktoré vlastnoručne upiekli v školskej kuchynke. Výťažok vo výške 152 € poputuje Pápežským misijným dielam, ktorých  poslaním je poskytovať materiálnu a duchovnú pomoc Cirkvi všade tam, kde je prenasledovaná, utláčaná terorom a násilím, alebo kde trpí hmotnou núdzou. Podporíme špeciálne program Slovensko sa modlí a podporuje Rwandu, kde za príspevky dobrých ľudí budú zakúpené školské pomôcky a jedlo pre žiakov a uskutočnia sa školenia pre katechétov. Všetkým, ktorí prispeli, vyjadrujeme úprimné Pán Boh zaplať.

• Intenzívny anglický kurz English Week Europe

• 25. 10. 2019
        • 21. októbra 2019 zavítal do našej školy anglický lektor Ray Sikorski (USA), aby našim žiakom sprostredkoval intenzívny anglický konverzačný kurz. Žiaci tak mali možnosť stráviť 15 hodín s lektorom, kde mohli využiť doterajšie vedomosti a zručnosti z anglického jazyka za účelom zdokonaliť sa v rozprávaní. Kurz bol zameraný na rôzne témy týkajúce sa bežného života ( v reštaurácii, pohovor na úrade, stravovanie, kriminalita,...). Aktivity na hodinách boli pútavé, vo forme hier, dramatizácie a iných kreatívnych foriem komunikácie. Žiaci odchádzali z hodín s neskrývaným nadšením, úsmevom na tvári  a na konci týždňa aj s pocitom zlepšenia svojich jazykových zručností.

Vo fotogalérii si môžete pozrieť, v akej atmosfére sa niesli hodiny anglického kurzu.

• Milión detí sa modlí ruženec 2019

• 23. 10. 2019
        • „Keď sa milión detí bude modliť ruženec, svet sa zmení,” povedal páter Pio.

V piatok 18. októbra 2019 sme sa aj v kaplnke našej školy, v rámci akcie Milión detí sa modlí ruženec za jednotu a pokoj, modlili ruženec a tak sme sa pridali k  približne 20-tisíc deťom, ktoré sa modlili vo svojich rodinách, farnostiach, či na školách. Pridali sme sa tak k deťom aj dospelým na celom svete. A čo nás mimoriadne teší, aj k pápežovi Františkovi.

Svätý Otec totiž osobne podporil túto modlitebnú akciu na sociálnej sieti Twitter, kde napísal: „Drahí mladí ľudia, keď sa budete modliť svätý ruženec za jednotu a pokoj, spomeňte si, že pri jednom zo zrniečok som s vami aj ja.”

Pápež František sa do akcie zapojil na pozvanie slovenskej kancelárie ACN Slovensko.

Naša modlitba za pokoj a jednotu vo svete je dnes veľmi potrebná. Žiaľ, kresťania po celom svete sú prenasledovaní za svoju vieru v Krista.

Sme vďační, že sme mohli byť súčasťou tejto modlitebnej udalosti. Ba čo viac, zapojili sme do nej naše deti zaregistrovaním sa na stránke ACN-Slovensko. Všetci zaregistrovaní dostali drobný, no veľmi vzácny darček - ruženec, vyrobený kresťanskými rodinami vo Svätej zemi. Božia láska sa dotýka nielen detských sŕdc. Aj dospelí, ktorí deti na túto modlitebnú akciu pripravujú a modlia sa spolu s nimi, zažívajú nanovo Božiu prítomnosť a jeho pokoj. Modlitba ruženca je tak jedinečnou cestou k pokoju a mieru.

Za to Vám patrí jedno veľké ĎAKUJEME.

• Agapé po vysluhovaní sv. pomazania chorých

• 23. 10. 2019
        • Žiaci našej školy si na sobotu 12.10.2019 pripravili krátky kultúrny program, ktorým pozdravili prítomných počas Agapé po vysluhovaní sviatosti pomazania chorých. Pesničkami a umeleckým slovom spríjemnili našim seniorom sobotňajšie dopoludnie.

• Exkurzia Bardejov – Svidník - Dukla

• V dňoch 14. a15. októbra sa žiaci 5.,6.a 7.ročníka zúčastnili kultúrno-poznávacej exkurzie, v rámci ktorej navštívili pamiatkovú zónu starobylého Bardejova. Tu v poobedňajších hodinách absolvovali prehliadku starého mesta, múzeí a Baziliky sv. Egídia. Po návšteve starej radnice, prírodopisného múzea a prehliadke Ikon z drevených kostolíkov sme sa presunuli do základnej školy sv. Faustíny v Dlhej Lúke, kde nám bolo umožnené prenocovať v novopostavenej telocvični. Volejbal, vybíjaná, naháňačky, to všetko bola príprava na spánok.

Na druhý deň 15.októbra sme vyšli na hradný kopec nad dedinou a navštívili rekonštruované časti hradu Zborov. Potom sme sa vydali autobusom do Svidníka, kde sme si mohli pozrieť zblízka vojenskú techniku a Pamätník, no náš hlavný cieľ bol pred nami. Po výdatnom obede sme sa presunuli na Duklu do vyhliadkovej veže. Správca nás pochválil, že sme si ako jediná škola zo stredného a západného Slovenska vybrali práve túto vojenskú pamiatku. Po náročnom a vyčerpávajúcom výklade o hrdinských bojoch vojakov, sme mohli navštíviť aj vojenské bunkre a poriadne overiť pevnosť vojenskej techniky. Nakoniec sme si pozreli aj pamiatky UNESCO a navštívili sme drevený kostolík v Ladomírovej. Exkurzia sa všetkým páčila.

• Exkurzia Nitra – Sereď – Trnava

• 18. 10. 2019
        • V dňoch 14. a15. októbra 2019 sa žiaci 8.a 9.ročníka zúčastnili kultúrno-poznávacej exkurzie, v rámci ktorej navštívili starobylú Nitru. Tu v poobedňajších hodinách absolvovali prehliadku starého mesta, svätú omšu v Katedrále sv. Emeráma na Nitrianskom hrade a večer sa zúčastnili divadelného predstavenia pôvodného slovenského muzikálu Povolanie pápež v Divadle Andreja Bagara. Muzikál modernou a pôsobivou formou spracoval životné osudy a rozhodujúce momenty zo života Sv. Jána Pavla II.

Na druhý deň 15.októbra sme sa presunuli do Serede. Tu sme navštívili Múzeum holokaustu, ktoré sa nachádza v priestoroch bývalého koncentračného tábora, odkiaľ  v rokoch 1941 – 1945 odvážali židovské obyvateľstvo do vyhladzovacích táborov Auschwitz, Birkenau, Bergen-Belzec. Vypočuli sme si aj prednášku o útekoch z koncentračných táborov, v ktorej sme sa dozvedeli o slovenských mladíkoch Vrbovi a Wezlerovi, ktorým sa podaril útek z koncentračného tábora Auschwitz. Po skončení prehliadky sme sa zastavili v Trnave, kde sme čakanie na vlak domov využili na prehliadku mesta, obed a nákup. Exkurzia sa všetkým páčila.

• Deň jablka

• 16. 10. 2019
        • Milí rodičia,

16.10. bol Svetový deň výživy a 21.10. Deň pôvodných odrôd jabĺk. Pri tejto príležitosti už tradične organizujeme jesenné jablkové hody. Dobroty z jabĺk napečú naši starší  žiaci a budú ich počas veľkej prestávky predávať v dňoch 22. -  25.10. za symbolickú cenu 50 centov. Prosíme preto, aby ste v tieto dni pribalili deťom aj nejaké drobné, aby si mohli kúpiť koláčik a prispieť tak na dobrú vec.

Výťažok  z hodov pôjde na podporu Pápežských misijných diel pre deti z Rwandy na podporu vzdelávania.